شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس

شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس کویر ارائه دهنده انواع شیرآلات، کابینت روشویی، چینی بهداشتی و ...

شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس

شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس کویر ارائه دهنده انواع شیرآلات، کابینت روشویی، چینی بهداشتی و ...

شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس کویر با بیش از 30 سال تجربه با هدف تامین و توزیع بهترین و مرغوب ترین محصولات در زمینه کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، شیرآلات، وان، جکوزی، کابینت، آینه و ... از شاخص ترین برند های ایرانی و داخلی در این صنعت فعالیت می‌کند.

  • ۰
  • ۰

توالت فرنگی و انواع آن

 

سرویس بهداشتی و توالت فرنگی یکی از بخش های مهم هر ساختمانی است.  توالت فرنگی که بیشتر پزشکان نیز آن را توصیه می‌کنند به ستون فقرات کمتر آسیب می‌زند و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای سالمندان و کسانی که دچار درد کمر و … هستند باشد. در این مقاله به معرفی توالت فرنگی و بررسی انواع آن خواهیم پرداخت.

توالت فرنگی چیست؟

توالت فرنگی، نوعی تجهیزات بهداشتی است که به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شود که امکان استفاده راحت و بهداشتی را برای کاربر فراهم می‌کند. توالت فرنگی شامل اجزای مختلفی از جمله صندلی توالت، مخزن آب، سیستم شستشوی آب و … می‌باشد.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی به عنوان یک ابزار مهم در بهداشت و راحتی افراد بر اساس ویژگی ها و قابلیت های مختلف دسته بندی می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

انواع توالت فرنگی از نظر مکانیزم تخلیه

نوع تخلیه و سیفون انواع مختلفی دارد که تفاوت آنها در میزان آب مصرفی آنها است. سیستم های تخلیه در توالت فرنگی، به صورت آبشاری، گردابی، واترجت و توربوجت می‌باشند: 

  • سیستم تخلیه گردابی(vortex)

در سیستم تخلیه گردابی، آب از داخل مخزن به داخل بدنه نشیمنگاه توالت وارد می‌شود و از آنجا وارد توالت فرنگی می‌شود و با عمل چرخشی آب سیستم تخلیه را انجام می‌دهد. تخلیه این نوع سیستم زمان بیشتری می‌برد و به آب بیشتری نیز نیاز دارد. اما صدای آن کم است و شستشو را بهتر انجام می‌دهد.

  • سیستم تخلیه ریزشی(wash down)

در سیستم تخلیه ریزشی، آب از مخزن از طریق سوراخ های ریزی که در اطراف نشیمنگاه قرار دارد، به سمت پایین ریزش پیدا می‌کند. بنابراین در این سیستم، عمل تخلیه از بالا و از لبه های توالت انجام می‌شود و کاسه را به خوبی شستشو می‌دهد اما میزان آب مصرفی آن بالا است و طی هربار شستشو تقریبا بین 3 تا 7 لیتر آب را مصرف می‌کند.

  • سیستم تخلیه واترجت(water jet)

سیستم تخلیه واترجت، از جدیدترین سیستم های تخلیه است که از روش شوتینگ استفاده می‌کند. در این نوع سیستم، علاوه بر وجود سوراخ های ریز برای تخلیه، آب از طریق شوتینگ که در عمق کاسه قرار دارد به بیرون هدایت می‌شود و عمل تخلیه با فشار انجام می‌شود. 

  • سیستم تخلیه توربوجت(turbo jet)

در سیستم تخلیه توربوجت نیز همانند سیستم واترجت از مکانیزم شوتینگ استفاده می‌شود. با این تفاوت که در این نوع سیستم علاوه بر شوتینگ کف توالت، دو سیستم شوتینگ در بالای کاسه قرار داده شده است که باعث می‌شود عمل تخلیه با سرعت بیشتر و مصرف آب کمتری انجام شود. 

انواع توالت فرنگی از نظر نحوه نصب

اصلی ترین تفاوت توالت های فرنگی تفاوت ظاهری است که در نحوه نصب تاثیر می‌گذارد. از رایج ترین توالت ها می‌توان به توالت فرنگی یک تکه، دو تکه و وال هنگ اشاره کرد:

  • توالت فرنگی یک تکه

این مدل توالت فرنگی در یک تکه قالب گیری می‌شود و کاسه و مخزن آن به هم متصل هستند. بهداشت در توالت فرنگی یک تکه به دلیل عدم وجود درز و تمیز کردن راحت بیشتر است و به دلیل یکپارچگی ظاهر و فرم بهتری نیز دارد.

  • توالت فرنگی دو تکه

در این مدل توالت فرنگی، کاسه و مخزن از هم جدا هستند و به صورت جداگانه نیز نصب و راه اندازی می‌شوند. توالت فرنگی دو تکه به دلیل داشتن درز میان کاسه و مخزن به نگهداری بیشتری نیاز دارد تا آلودگی بین آنها نماند. 

  • توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ که به دیواری نیز شناخته می‌شود، از مدرن ترین و جدیدترین توالت های فرنگی است. این توالت فرنگی، همانطور که از نامش پیداست بر روی دیوار نصب می‌شود و مخزن آن درون دیوار قرار می‌گیرد. به همین دلیل حجم کمتری اشغال می‌کند و مناسب سرویس بهداشتی هایی است که فضای کمتری را دارند. 

در این مدل از توالت، شستشو و نظافت به آسانی انجام می‌شود و به دلیل قرارگیری تجهیزات داخل دیوار، سر و صدا به حداقل می‌رسد. 

نتیجه گیری

در این مقاله با توالت فرنگی و انواع آن آشنا شدید. انتخاب توالت فرنگی مناسب، با توجه به تنوع مدل‌ها و آپشن‌های موجود، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این میان، در نظر گرفتن عواملی مانند فضای موجود، بودجه، سلیقه شخصی و نیازهای خاص افراد، از اهمیت بالایی برخوردار است. اکنون می‌توانید با آشنایی با اواع توالت فرنگی، برای سرویس بهداشتی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروشگاه صنایع ارائه دهنده و توزیع کننده انواع چینی بهداشتی از جمله توالت فرنگی می‌باشد. در فروشگاه صنایع شما می‌توانید به صورت اینترنتی محصولات را مشاهده و پس از مقایسه قیمت خرید خود را نهایی کنید. برای مشاهده و خرید انواع چینی بهداشتی به صورت اینترنتی هرکجای کشور که هستید به وب سایت صنایع مراجعه کنید.

  • ۰۳/۰۲/۱۶
  • شرکت صنایع گوهر پدیده ایساتیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی